Vårkollektionerna

Lite tidigt att tänka på vårkollektioner när hösten precis kommit? Inte för oss återförsäljare.

Våren består av en salig blandning underbara ting. Jag ska ge er en liten smakbit utan att avslöja för mycket.

Mainio: Tänk er att Rylee and Cru och Mainios höst blandar ihop sig, med inslag av marmar copenhagens dova färger. Just så vacker är Mainios vårkläder. Dova färger, fina mönster, mjuka och vackra material. Lite lugnare än höstens galna Jazz-kollektion, utan att tappa gnistan. Ungefär så fast bättre. Tro mig, det är en UNDERBAR kollektion. Märks det hur peppad jag är eller?!

Wildkind: Wildkind fortsätter på sitt galna djurspår med starka färger, som ändå inte svider i ögonen. Mycket leo, inslag av tigrar och underbart mjuka jeansplagg. Oh my, jag är totalkär i en av jackorna. Den är magisk! Mjuk, precis rätt nyans av rosa, och sådär lite lagom edgy och tuff. Varför sååå varför görs dem inte i vuxenstorlek? De dominerande färgerna kommer vara aprikos, gul och blå – intressant huh?

Papu: Kollektionen som jag först blev besviken på. Det känns som om hela kollektionen var osammanhängande och förvirrande och knasig, tyvärr, för jag gillar ju Papu! Men sen hitta jag mina favoriter och jag är säker på att även ni kommer gilla det. Ni vet ”Rodidas”, alltså Mini Rodinis samarbete med Adidas, och de snygga tracksuitsen? Papu kommer med sjukt snygga tracksuits – och matchande strumpor! Yey! Och sen, och det här är efterlängtat, LINPLAGG! YES! Lekfulla, bekväma, sjukt miljövänliga plagg i lin. När jag såg materialbetäckningen gick jag bananas och beställde säkert en tjugo plagg för mycket,  men om du inte är bekant med det fantastiska materialet lin (och hur mycket miljövänligare det är än tex bomull) så bör du kolla in det nu. För du kommer vela ha dem här plaggen.

Kaiko: Här kommer första ordet jag tänker på när jag ser kollektionen: Harmoni. Sen elegans. Lite ballerina men med en tvist, och mer åt unisex hållet. Inget tyll och sådana krusiduller utan med enfärgade plagg i fina modeller som lätt kan kombineras med det mer galna märkena. Många kunder har önskat specifikt Kaiko, andra har frågat efter bra basplagg. Så nu kommer det! Förut har vi provat både Gugguu och Metsola för basplagg men det var ingen vidare succé så nu provar vi Kaiko och hoppas på att ni kommer gilla det lika mycket som vi! Kaiko är förresten den här artikelns huvudbild, från höstkollektionen.

Vimma: Ja, Vimma är Vimma och vi beställer när vi beställer. Här är det ingen förhandsbeställning utan jag beställer när jag ser något som lockar och när det finns tillräckligt med medel. Så om ni vill ha Vimma, beställ Vimma.

Gillade ni mina luddiga beskrivningar eller kändes det bara som ren rappakalja? Om ni inte fatta ett dyft får ni helt enkelt invänta snsakpeaks som kommer senare. Mycket senare. MOHAHAHAH.

Lämna en kommentar