WILDKIND

on

På fredag ska jag träffa Henrik på Southern Empires vid Odenplan, en otroligt cool (ja, cool!) barnklädesbutik med trendiga märken som Hugo loves Tiki, Marmar och Wildkind för att nämna några.

Henrik som driver butiken är också agent för Wildkind. Wildkind är ett nystartat finskt märke med galna barnkläder. Man får riktiga safarivibbar i 70-talsanda när man ser kläderna. Jag funderar på om Wildkind skulle kunna vara ett av märkena till våren, vårkollektionen är sådär knasigt annorlunda att det antingen blir en hit eller inge bra… På fredag ska jag dit och känna och klämma lite, kvalité är ju otroligt viktigt för mig och jag har liksom noll erfarenhet av märker. Ingen aning hur färgerna eller materialen beter sig efter flertalet tvättar. Hur mycket krypande en byxa tål innan det blir hål och så vidare.

Uppdatering kommer efter mitt möte på fredag!

Lämna en kommentar