Nya kartonger

Våra kartonger höll på att ta slut och jag beställde nya. Efter en lång jakt hittade jag äntligen kartonger som jag trodde var likadana. Men nä…

En sån otur asså. Jag hittar verkligen ingenstans likadana. Dem som kom från Rajapack får duga men jag stör mig så mycket på några detaljer på dem. Nästan så jag skäms över dem…

Mina gamla höll sig öppna (annorlunda vikning), de hade ingen ful ”rajapack-logga” eller liknande, de var lite tjockare kartong och låste sig bättre. Dessutom var de lite högre, vilket gjorde att plaggen fick bättre plats. Nu måste jag använda mer tejp och skämmas över den fula kartong-loggan. Överdriver jag? Ska jag bara starta en 1000kr brasa? Okej, nä, såklart inte för det vore både oekonomiskt och osjysst mot miljön. Lämna tillbaka kan jag inte heller göra för jag öppnade ju emballaget innan jag fatta hur olika de var. Så bästa lösningen vore att ni bara beställer som tokar, 200 beställningar (100 stora och 100 små) så jag blir av med dem.. ha ha haa… save me.

Är packningen så viktig för dig som kund, eller är mina tankar helt befogade?

Lämna en kommentar